No panowie pijemy Tymon, nie łam sie ja też juz smaruje dopiero zaczynam ale jeszcze wieczór młody no i juwenalia sie zaczynają więc trening wskazany :cool2 :kufel
Witam wszystkich.
Podczas jazdy i zmiany biegu lub krótkiej jeżdzie na sprzeglę od czasu do czasu zdarza mi się, że gaśnie mi silnik (1.6 benzyna - 102 koniki) - oczywiście po zdjęciu nogi ze sprzęgła samochód zaskakuje i jedzie dalej.Zaznaczam,iż mam zagazowaną Octi(gaz sekwencyjny) - w serwisie byłem z tym problemem już kilka razy i za każdym razem twierdzili,że kontrola kompa nic nie wykazała.
Co mam im powiedzieć - samochód jest na gwaracji tak samo jak gaz (jedno i drugie ma dopiero 6 miesięcy) przy następnej wizycie.
Pomóżcie bo mnie szlag trafia . :twisted:
Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
Nie wiem czy to moze byc to, ale w moim lanosie mialem dokladnie to samo i okazalo sie ze byl problem z silniczkiem krokowym, trzeba bylo zresetowac i teraz zonka smiga lanosem az milo.... :lol:
Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...
Witam
Przyczyną takiego zachowania silnika jest zabrudzona przepustnica.Należy ją wyczyścić i przeprowadzić adaptacje i problem zniknie ale do tego potrzebny jest VAG.
Pozdrawiam
Miałem ten sam problem zaraz po założeniu gazu. Należy skasować wyuczone wartości VASem lub VAGiem (wejść w silnik, potem DOPASOWANIE, następnie na klawiaturze 0 i zatwierdzić strzałką), przejechać na benzynie (wyłącznie) około 100 km., i pojechać dopiero do gazowników na ustawienie silnika na gazie. Gaz włączą sobie gazownicy i wyregulują silnik. Wskazana jest też kosmetyka przepustnicy (wyczyszczenie). U mnie ten problem zniknął od razu. Ja mam silnik 75 kM.
dzięki panowie za info.
w tym wszystkim jest tylko jeden mały szkopuł - mam przejechane dopiero 5tyś. - to jest cały przebieg samochodu - samochód nóweczka, więć zabrudzona przepustnica?
na beznynie wszystko jest oki.
może jeszcze ktośz was coś słyszał o takim przypadku?
Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
jesli na benzycne smiaga dobrze to raczej mozna wykluczyc przepusnice itp
ja bym bardzies skupil sie na instalacji LPG
moze ma problem z mieszanka i jak dajesz na wolne obroty to silnik sie zachlystuje
pzdr
Mam problem z gaśnięciem silnika w Skodzie Octavi 1.4 16V. W czasie jazdy silnik potrafi zgasnąc, po czym po kilku sekundach daje się uruchomić i można kontynuować jazdę. Dodatkowo zaobserwowałem nierówne obroty silnika na jałowym biegu silnika. Obroty maleją i rosną.
Gaśnie przy niskich obrotach jak i na wysokich obrotach w czasie jazdy.
co może być tego przyczyną???
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
na Vagu byl i nic nie stwierdzono - błędów brak. facet podejrzewa ze moze to sonda, ale nie jest pewny. czy to mozliwe? z kolei na innych forach (niekoniecznie od skody) pisza o jakichs przekaznikach i czujniku temperatury.
[ Dodano: Czw 06 Gru, 07 17:06 ]
co może być tego przyczyną? czy ktoś miał taki problem?
proszę o pomoc
Widzę że rozwiązanie tego problemu nie zostało do końca napisane. Właśnie u mnie zaczął się ten sam problem co u nosferatus-a. Silnik gaśnie dosłownie na chwilkę po czym puszczenie sprzęgła powoduje jego zapalenie i dalsza jazdę.
Zauważyłem że dzieje się tak przy zwalnianiu przed zakrętem i jednoczesną redukcją na 2 bieg. Jest to o tyle mało komfortowe że jazda w mieście przy takim gaśnięciu jest troszkę niebezpieczna.
W innym poście ktoś napisał o elektrozaworze klapy gaszącej. Nie wiem czy to samo może się tyczyć silnika benzynowego. Jeżeli tak to gdzie jest owy elektrozawór i jak go można przeczyścić. Najgorsze jest to że nie spotkałem się z taką częścią w sklepach czy innych programach naprawczych (workshop, autodata).
Etka jakoś mi jeszcze nie działa poprawnie na kompie więc nie mogę się upewnić.
Jeżeli ktoś znalazł rozwiązanie to proszę o pomoc żebym wiedział jak mam rozmawiać z mechanikami lub jak mam sam sobie usunąć usterkę.
Dodam że miałem czyszczoną przepustnicę ale nie była ona adaptowana bo nie była wymieniana. Czy to również może być problemem ??
Proszę o pomoc.
[ Dodano: Wto 13 Maj, 08 14:53 ]
... po adaptacji przepustnicy wszystko wróciło do normy ...
Była O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
President Johny II ASC + President
Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO
Komentarz